Ik ben geregistreerd Tax Assurance Provider en heb toegangcodes

Beste bezoeker,
Deze site wordt niet meer geactualiseerd. Abonnees/leden RTAP kunnen tot 1 juli 2018 nog inloggen en de content van Tax Assurance raadplegen. Daarna is deze website niet meer bereikbaar.

Register en kenniscentrum voor de Tax Assurance Provider

Waarom registreren?

Stichting RTAP beoogt de expertise van professionals werkzaam in de praktijk te bundelen en te professionaliseren. Accreditering van deze nieuwe (internationale) beroepsgroep is noodzakelijk. Daarom is een register geopend voor diegenen die de beschermde kwalificatie ‘Registered Tax Assurance Provider’ (RTAP) mogen voeren.

Het houden van systeemtoezicht, het beoordelen van een business control framework en het tax control framework vragen om nieuwe vaardigheden. Deze vallen buiten het traditionele domein van de fiscalisten, belastingdienstmedewerkers en accountants. Tax Assurance Providers zijn hiertoe wel uitgerust en kunnen vaststellen of het getoetste bedrijf fiscaal compliant is.

Dergelijke onderzoeken moeten worden uitgevoerd door een onafhankelijke én gecertificeerde partij die kan beoordelen of een bedrijf haar fiscale processen op orde heeft. Op basis van richtlijnen van de Belastingdienst kan deze onafhankelijke én gecertificeerde partij een rol vervullen bij de toezichtsfunctie van de Belastingdienst. Accreditering van deze nieuwe (internationale) beroepsgroep is noodzakelijk. De RTAP voorziet in een behoefte in de praktijk, mag onafhankelijke oordelen vellen, onderscheidt zich in de markt en kan aangesproken worden op expertise, oordeelsvorming en ethiek.

Basisopleiding

Om in aanmerking te komen voor registratie als Tax Assurance Provider dient u een basisopleiding te volgen. Welke dit zijn kunt u lezen in resp. art. 3, 4 en 5 van het Reglement toetreding Register Stichting RTAP. U kunt de opleidingen volgen aan de Universteit van Tilburg en Nyenrode Business Universiteit.

De voordelen van uw registratie in het kort

U mag als onafhankelijk én gecertificeerd professional op basis van de richtlijnen horizontaal toezicht van de Belastingdienst bedrijven controleren of zij hun fiscale processen op orde hebben.

Geregistreerde leden hebben onbeperkt en volledig toegang tot het kenniscentrum. Naast toegang tot uw persoonlijke dossier biedt dit onder meer de volgende voordelen:

  • u ontvangt nieuws op het vakgebied van tax assurance;
  • u ontvangt 2x per jaar het Vakblad tax assurance en krijgt toegang tot de daarbij behorende digitale leeromgeving voor uw permanente educatie;
  • via uw persoonlijk dossier heeft u altijd inzicht in uw registratiegegevens, uw nascholingsdossier, algemene documentatie over tax assurance en – in de toekomst – uw opdrachten op het gebied van tax assurance;
  • u krijgt de beschikking over het Handboek tax assurance dat u – in digitale en papieren vorm – een overzicht biedt van alle interessante artikelen en relevante achtergrondinformatie.

Lidmaatschapscontributie

U betaalt voor registratie – ingaande per 1 januari 2013 - een lidmaatschapscontributie van € 475,- excl. btw per kalenderjaar. Aspirant Tax Assurance Providers betalen € 235,- excl. btw per kalenderjaar. Na inschrijving bent u lid van het register en heeft u tevens toegang tot alle onderdelen van het kenniscentrum. U ontvangt de factuur aan het begin van het kalenderjaar.

Ik wil me registreren als Tax Assurance Provider

U kunt zich registreren als:

  • Aspirant Tax Assurance Provider
  • Geassocieerd Tax Assurance Provider
  • Geregistreerd Tax Assurance Provider

Wilt u meer weten over de voordelen van registratie? Lees meer ›

Registreren

Volg Tax Assurance

Ontvang de nieuwsbrief

Tax Assurance

is een initiatief van
Stichting RTAP en Domus Editoria